מאיה ספורט... גם בהריון...

 
יתרונות הפעילות הגופנית לאישה ההרה
 

א. משמרת את כושרה הגופני של האישה ואת הרגשתה הטובה.
ב. מונעת עלייה מוגזמת במשקל שמהווה סיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ורעלת הריונית, ומשפרת מאזן אינסולין וסוכרת.
ג. שומרת על יציבה סבירה למרות שינויי היציבה בהריון.
ד. משפרת זרימת דם וסיבולת לב ריאה (חשוב מאוד בלידה) ומחזקת שרירים – ("משאבת השרירים" בשוקיים יעילה ומונעת דליות ברגליים).
ה. שיפור ביכולת כיווץ שרירי הבטן ורצפת  האגן החשובים בתהליך הלידה וכמו כן מניעת סיבוכים הקשורים בהתרופפות שרירים אלו.
ו. במחקרים נמצא כי תינוקות של נשים פעילות הראו יכולת התמצאות טובה יותר, והיו קלי משקל ובעלי רקמת שומן מופחתת, לעומת תינוקות שנולדו באורך ובגיל הריון זהים לאימהות לא פעילות. (5 ימים אחרי הלידה). בגיל שנה הראו תינוקות לאמהות פעילות התפתחות פסיכומטרית גבוהה יותר וציוני אינטליגנציה גבוהים יותר. 
           הסבר אפשרי לתופעות אלו הוא בתנועה הקצבית ובמוסיקה שהאם     
           נחשפה אליה במהלך ההריון, ויתכן שגם עקב החמצון שהיה ברמה טובה    
           יותר.
ז. אצל האישה הפעילה, רמת האנדרופינים בדם הגבוהה יותר, מורידה חרדה ולחץ ומשפרת את מצב הרוח, ובנוסף זמן הלידה מתקצר.


ACOG ארגון הרופאים הגניקולוגים האמריקאי
השינויים שחלו בהנחיות לפעילות גופנית בהריון במהלך השנים

 

 

תקנון 1984- אישה הרה רשאית להתאמן רק באישור רופא.
תקנון 1994- מותר לאישה ההרה להתאמן במהלך ההריון.
תקנון 2002- מומלץ מאוד לאישה ההרה להתאמן במהלך ההריון.

 


אז מה עושים עכשיו ?
 

אם החלטתן שהריון בכושר חשוב לכן, לנו יש את ההכשרה המקצועית הדרושה לאימון נשים הרות, בשיעורים שלנו יושם דגש על העקרונות הבאים :
• חימום ארוך מהרגיל.
• מתיחות ל"מיטב ולא למירב".
• הארכה וחיזוק של שרירים על פי הצורך תוך שמירה על יציבה אופטימלית.
• פעילות אירובית ברמת דופק מתאימה לכל מתאמנת, בפיקוח מד דופק.
• הכנת השרירים הרלוונטיים לתהליך הלידה וטיפול נכון בשאר קבוצות השרירים.
• המנעות מתנועות, תרגילים ומצבים בעייתיים לאשה ההרה.

 

 

בברכת הריון בריא וקל,
מאיה.